چکیده:
آموزش بازیک روش تدریس و یادگیری است که برای دانشجو حق تصمیم گیری قائل می شود و نقش مربی در آن انتقال دانش نیست بلکه تسهیل یادگیری است. این روش ممکن است شامل ویژگی هایی همچون گروه بندی عمودی، آموزش بین سنی، مطالعه مستقل، سرعت پیشرفت شخصی، مدارس پلان باز و بدون زمانبندی و برنامه درسی باشد.
هدف مقاله حاضر ارائه یک ارزیابی کلان Macro- evaluation از وضعیت موجود آموزش باز و از راه دور در ایران است. متدولوژی این تحقیق ارزیابی سریع (Rapid Assessment) است.یافته ها براساس الگوی UNDPدرپنج محور دسته بندی وارائه شده اند: توسعه سیاستها،توسعه محتواوکاربرد،توسعه نهادهاودست اندرکاران،زیرساخت فنی وتوسعه منابع انسانی.
واژگان کلیدی:آموزش عالی باز، آموزش عالی از راه دور، دورههای آموزشی باز، ایران
اصل این مقاله به زبان انگلیسی درسال 2012 درکنفرانس بین المللی آموزش باز دربانکوک ارائه شد
دیدگاهتان را بنویسید